TNM069 |
Grafisk design och kommunikation, 6 hp
/Graphics Design and Communication/
För:
MT
|
|
Prel. schemalagd
tid: 42
Rek. självstudietid: 118
|
|
Utbildningsområde: Teknik
Huvudområde: Medieteknik Nivå (G1,G2,A): A
|
|
Mål:
IUAE-matris
Kursens syfte är att fördjupa förståelsen för den kreativa designprocessen i tryckta och digitala medier samt betydelsen av målgruppsanpassad kommunikation. Studenten skall efter avslutad kurs:
- Förstå processen vid framtagande av trycksaker
- Förstå betydelsen av målgruppsanpassad kommunikation
- Ha kunskap om varumärkeskommunikation
- Kunna producera kommunikationsmaterial för ett givet varumärke mot en given målgrupp i tryckt eller annan form.
|
|
Förkunskaper: (gäller studerande antagna till program som kursen ges inom, se 'För:' ovan) Kommunikation & användargränssnitt, Grafisk Teknik
OBS! Tillträdeskrav för icke programstudenter omfattar vanligen också tillträdeskrav för programmet och ev. tröskelkrav för progression inom programmet, eller motsvarande.
|
|
Organisation: Kursen består av föreläsningar, laborationer och en inlämningsuppgift i projektform.
|
|
Kursinnehåll: Marknadskommunikation. Visuell kommunikation i ett marknadsperspektiv. Inlämningsuppgift i form av att producera material för marknadskommunikation.
|
|
Kurslitteratur: Fastställs senare.
|
|
Examination: |
TEN1
LAB1
UPG1
|
Frivillig skriftlig tentamen för höjning av slutbetyget med ett steg. (U,3,4,5) Laborationskurs (U,G) Inlämningsuppgift (U,3,4) |
0 hp 1,5 hp 4,5 hp
|
|
|
För höjning av betyg från projektinlämning krävs även skriftlig tenta |