studiehandbok@lith
 

Tekniska högskolan vid Linköpings universitet

 
 
År : 2017
 
TNKA55 Manus, Storytelling och Copy, 6 hp
/Scipt, Storytelling and Copy/

För:   GDK  

 

Prel. schemalagd tid: 48
Rek. självstudietid: 112

  Utbildningsområde: Humaniora

Huvudområde: Grafisk design och kommunikation   Nivå (G1,G2,A): G1

  Mål:  IUAE-matris
Kursens syfte är att ge en teoretisk och praktisk kunskap om hur man arbetar fram en text som ska kunna kommunicera enligt angivna förutsättningar som manus, storytelling eller copy. Studenten tillämpar givna arbetsmetoder, får och ger feedback. Studenten ska välja lämplig form och metod för kommunikation samt strukturera och presentera uppgifterna muntligt och skriftligt enligt överenskommen form. Efter genomgången kurs ska studenten kunna:
  • Redogöra för och använda grundläggande kunskaper i manus, storytelling och copyarbete.
  • Motivera och kritisera hur text används och formuleras inom olika genrer, muntligt och skriftligt.
  • Motivera och diskutera val av form och framställningssätt i egenhändigt producerade texter.


  Förkunskaper: (gäller studerande antagna till program som kursen ges inom, se 'För:' ovan)


OBS! Tillträdeskrav för icke programstudenter omfattar vanligen också tillträdeskrav för programmet och ev. tröskelkrav för progression inom programmet, eller motsvarande.

  Organisation:
Undervisningen är organiserad i föreläsningar, seminariearbete och handledning.

  Kursinnehåll:
Kursen behandlar:
    manus storytelling dramaturgi copy och copyns roll feedback/återkoppling


      Kurslitteratur:
    Fastställs senare

      Examination:
    UPG1 UPG2
    Inlämningsuppgifter (U,G)
    Gruppuppgifter (U,G)
    3 hp
    3 hp
     
    På kursen ges betyg Underkänd/Godkänd.



    Undervisningsspråk är Svenska.
    Institution: ISV.
    Studierektor: Maria Thunborg
    Examinator:
    Ansvarig programnämnd: Data&Medie

    Engelsk kursplan


    Tekniska högskolan vid Linköpings universitet


    Informationsansvarig: TFK , val@tfk.liu.se
    Senast ändrad: 05/16/2016