|  | 
  
	|  | 
   
	| KURSPLAN | 
   
	| The Swedish Model,  10p | 
  
    |  | 
   
	| 
		 
		  | Kurskategori Singel Subject Course Huvudområde Historia -	HIA
 Ämnesområde
 |  | Kurskod |  | HINX26 |  | 
   
	| Mål | 
   
	|  | 
   
	| Kursinnehåll | 
   
	|  | 
   
	| Undervisning/Arbetsformer | 
   
	|  | 
   
	| Examination | 
   
	| Studerande som ej blivit godkänd vid ordinarie examinationstillfälle erbjuds normalt ytterligare två extra tillfällen enligt denna kursplan, varav ett i nära anslutning till det första examinationstillfället. 
 Studerande som underkänts tre gånger på kursen eller del av kursen har rätt att begära en annan examinator vid förnyat examinationstillfälle.
 
 Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg.
 | 
   
	| Förkunskap | 
   
	| 
 | 
   
	| Betyg | 
   
	|  | 
   
	| Kursbevis | 
   
	| Kursbevis utfärdas av filosofiska fakultetsstyrelsen, efter begäran av den studerande. Begäran om bevis ska göras på särskild blankett (finns på institutionen). Blanketten lämnas till StudentCentrum. | 
   
	| Kurslitteratur | 
   
	| Lista över kurslitteratur 
	  fastställs av ansvarig institution/motsvarande | 
  
    | Övrigt | 
  
    | Planering och genomförande av kurs skall utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som skall ingå i varje kurs skall därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen. 
 Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas.
 | 
  
    |  | 
   
	| 
         
		  | 
               
				| The Swedish Model The Swedish Model
 |   
				|  |   
				| Kursansvarig är: 
				  Tema - Institutionen för Tema |   
				|  |  |  |  |  |  |   
				| Dnr: |  | Kurskod: HINX26 |  |  |  |   
				|  |  | Provkoder: (se
				    förteckning i 
				  LADOK) |  |  |  |   
				| Ämne: Historia -	HIA |  |  |  |  |  |   
				|  |  |  |  |  |  |   
				| 
					 
					  | Nivå |  | Utbildningsnivå |  |  | Ämneskod |  | Utbildningsområde |  |   
					  | X |  |  |  |  | HIA |  |  |  |  |   
				| 
 |  |  |