|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KURSPLAN | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nordic Culture, 15hp | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mål | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Efter kursen ska den studerande kunna: - Känna till och kunna definiera begreppet kultur. - Kunna beskriva vad nordisk kultur står för enligt kursens innehåll och genom detta göra jämförelser till det man upplevt själv under sin studietermin i Sverige. - Beskriva och redovisa kunskaper om både materiellt och immateriellt nordiskt kulturarv. - Känna till huvuddragen i våra nordiska traditioner och vår relation till naturen. - Kunna redovisa och beskriva olika kulturella och geografiska områden såsom stad och landsbyggd. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursinnehåll | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
The main content of the course explores our Nordic Cultural and geographical environments. The course give insights into Nordic cultural life, Culture is “known as the system of shared beliefs, values, customs, behaviours, and artefacts expressed in for example local Identity, Folk-art, Craft, Dance and Music. The course will also give the participants the possibility to take part in Nordic outdoor activities as part of their recreation and learning. Som löpande text: From these environments the following will be studied and explored: Local identity, history, countryside life and citizenship. How to live in countryside and in a city today? Our cultural heritage a material and immaterial culture. In this course we explore: Outdoor life - a way of living. The right of common access to nature. What does nature means to Swedes and our relation to nature? Folkloristic tales and sagas, traditional Nordic dances and songs and the Nordic traditions and the high festivals. The Nordic folk-art and music and traditional cooking as a way of learning culture. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Undervisning/Arbetsformer | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
• Självständigt och tillsammans med andra redovisat och beskrivit olika kulturella och geografiska områden såsom stad och landsbyggd. Lectures, seminars, residential (live-in seminairs) courses, Experiential learning through experience and workshops. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Examination | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Students will be required to give a written documentation of culture and a comparative study of your native country culture and your experiences with the Nordic Culture seminars. Written personal final report is a part of final examination. Nordic culture includes two-attendance compulsory live- in seminaries in different parts of cultural environments. After seminars personal reports should be presented. Group presentations should be supported by (documentation form both outside and within the resources available through the) IT. Den som godkänts i prov får ej delta i förnyat prov för högre betyg. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Förkunskap | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Documented knowledge of English equivalent to “Engelska B” is required, or an international proficiency test, e.g. TOEFL, minimum score 550/213.At least one year of full-time undergraduate studies. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Betyg | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
På kursen ges betyget Väl godkänd, Godkänd eller Underkänd | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kursbevis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kurslitteratur | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lista över kurslitteratur fastställs av ansvarig institution/motsvarande | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Övrigt | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planering och genomförande av kurs skall utgå från kursplanens formuleringar. Den kursvärdering som skall ingå i varje kurs skall därför behandla frågan om hur kursen överensstämmer med kursplanen. Kursen bedrivs på ett sådant sätt att både mäns och kvinnors erfarenhet och kunskaper synliggörs och utvecklas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|