Studiehandbok 1999
Innehåll | Om uppläggningen av www-dokumenten |
|||||
WWW-studiehandbokens uppläggning avspeglar
i hög grad de tryckta studiehandböckerna men materialet har delvis
ändrats för att bättre passa WWW-uppläggningen. De
tre blocken, civilingenjörsutbildning, ingenjörsutbildning och
matematisk-naturvetenskaplig utbildning presenteras för sig.Dessutom
presenteras de nya civilingenjörsutbildningarna i Norrköping
för sig.
Inom blocken är informationen uppdelad i :
Huvuddelen av informationen finns som s k pdf-dokument. I dessa samlas all information om en utbildning, utbildningsplan, läro- och timplan och tentamensschema i ett och samma dokument. Detta dokument kan vara smidigt att ladda ner till din egen dator, se nedan. PDF är ett plattforms- och mjukvaruoberoende dokumentformat som gör att sidan går att läsa och ser likadan ut oavsett vilken dator du har och vilka program du använder. Du måste dock installera en läsare på din dator, en Acrobat Reader. Klicka här för att ladda ner den. Ytterligare fördelar med pdf är att det går att göra innehållsförteckningar och weblänkar i texten. Du kan dessutom spara hela dokumentet på din egen hårddisk och exempelvis komponera ditt eget tentaschema i Excel. Tryck på högra musknappen (Windows) eller håll musknappen intryckt en stund (Macintosh) så får du upp en meny där du bl a kan välja att spara på hårddisken. Till skillnad från det tryckta materialet uppdateras kontinuerligt materialet på www både vad gäller felaktigheter och funktionsmässigt. Rapporter om felaktigheter och synpunkter mottages tacksamt till mailadress torfr@tfk.liu.se För information på engelska hänvisas tills vidare till LiTHs engelska hemsida.
OBS! Denna studiehandbok beskriver utbildningarna vid LiTH med det innehåll och den uppläggning som planeras för 1999. Som ett led i anpassningen till interna och externa krav sker fortlöpande förändring och modernisering av utbildningen efter beslut av högskolans planerande organ. Den som påbörjar en utbildning vid LiTH bör vara medveten om att utbildningen under studietiden sannolikt blir föremål för förändringar. |