| studiehandbok@lith | ||
|
|
||
| TNMK15 | Animering och VR, 5 poäng /Animation and Virtual Reality/ För: MK3 | |
| Utbildningsområde: Teknik Ämnesgrupp: Medieteknik | ||
| Fördjupningsnivå: C | ||
| Mål: Kursen avser att ge grundläggande kunskaper om principer och metoder för animering och virtuell verklighet.Förkunskaper: Datorgrafik MKOrganisation: Föreläsningar, laborationer och projektarbete.Kursinnehåll: Tillämpningsområden för animering. Tekniker för modellering. Animering: keyframing, fysikaliska modeller och bivillkor, motion capture. Virtuell verklighet: modellbeskrivning, komplexitet kontra realism, interaktion med världen och andra användare, användargränssnitt, närvarokänsla och återkoppling - optisk, audiell och taktil.Kurslitteratur: Meddelas senare | ||
| LAB1 | En laborationskurs, 2 p. | |
| PRA1 | Ett projektarbete, 3 p. | |
Undervisningsspråk är Svenska.
| |
|
|
||||||
|
|
||||||