studiehandbok@lith   Länk
 

Linköpings tekniska högskola

Länk
TNMK15 Animering och VR, 5 poäng
/Animation and Virtual Reality/

För: MK3

Utbildningsområde: Teknik    Ämnesgrupp: Medieteknik
Fördjupningsnivå: C

Mål:
Kursen avser att ge grundläggande kunskaper om principer och metoder för animering och virtuell verklighet.

Förkunskaper:
Datorgrafik MK

Organisation:
Föreläsningar, laborationer och projektarbete.

Kursinnehåll:
Tillämpningsområden för animering. Tekniker för modellering. Animering: keyframing, fysikaliska modeller och bivillkor, motion capture. Virtuell verklighet: modellbeskrivning, komplexitet kontra realism, interaktion med världen och andra användare, användargränssnitt, närvarokänsla och återkoppling - optisk, audiell och taktil.

Kurslitteratur:
Meddelas senare

LAB1En laborationskurs, 2 p.
PRA1Ett projektarbete, 3 p.


Undervisningsspråk är Svenska.




Engelsk kursplan



Gäller 2001, beslut av utbildningsnämnden november 2000

 
 

Linköpings tekniska högskola

Länk


Informationsansvarig: Info-LiTH, info-lith@tfk.liu.se
Senast ändrad: