IUAE-matris TSBK03 Teknik för avancerade datorspel - 2017

2017  TSBK03  Teknik för avancerade datorspel   I     U     A    EXAKOD   KOMMENTAR
1 MATEMATISKA, NATUR- OCH TEKNIKVETENSKAPLIGA KUNSKAPER  
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen        x    Linjär algebra, grundläggande fysik 
1.2 Kunskaper i teknikvetenskapliga ämnen        x    Datorgrafik, datornätverk 
1.3 Fördjupade kunskaper i något/några tillämpade ämnen  x   x     LAB1, PRA1  Spelprogrammering, avancerad datorgrafik 
2 INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT  
2.1 Ingenjörsmässigt/vetenskapligt tänkande och problemlösning     x   x  PRA1  Implicit i projektdelen av kursen 
2.2 Experimenterande och kunskapsbildning     x   x  LAB1, PRA1  Implicit i laborationskurs 
2.3 Systemtänkande  x      x  PRA1  Implicit i projektdelen av kursen 
2.4 Individuella färdigheter och förhållningssätt        x  LAB1  Duggor på laborationerna 
2.5 Professionella färdigheter och förhållningssätt  x      x  PRA1  Projektdelen ligger nära verkliga spelprogrammeringsprojekt 
3 FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH KOMMUNICERA  
3.1 Förmåga att arbeta i grupp        x    Implicit i projektdelen av kursen 
3.2 Förmåga att kommunicera        x    Implicit i projektdelen av kursen 
3.3 Förmåga att kommunicera på främmande språk            (beroende på projekt) 
4 PLANERING, UTVECKLING, REALISERING, DRIFT OCH AFFÄRSMÄSSIGT FÖRVERKLIGANDE AV TEKNISKA PRODUKTER, SYSTEM OCH TJÄNSTER MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling             
4.2 Företags och affärsmässiga villkor  x          Affärsmässiga aspekter av spelprogrammering berörs 
4.3 Att planera system        x  PRA1  Implicit i projektdelen av kursen 
4.4 Att utveckla system        x  PRA1  Implicit i projektdelen av kursen 
4.5 Att realisera system        x  PRA1  Implicit i projektdelen av kursen 
4.6 Att ta i drift och använda             
5 PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
5.1 Samhälleliga villkor             
5.2 Ekonomiska villkor             
5.3 Att planera forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.4 Att genomföra forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.5 Att rapportera och redovisa forsknings- och utvecklingsprojekt