IUAE-matris NBIC49 Djurens fysiologiska funktioner och deras anpassning till miljön - 2016
2016 | NBIC49 | Djurens fysiologiska funktioner och deras anpassning till miljön | I | U | A | EXAKOD | KOMMENTAR |
1 MATEMATISKA, NATUR- OCH TEKNIKVETENSKAPLIGA KUNSKAPER | |||||||
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen | x | x | UPG1 | Knowledge in physiology from previous courses will be used to analyse current problems | |||
1.2 Kunskaper i teknikvetenskapliga ämnen | x | x | UPG3 | Laboratory exercises using new technical developments for understanding animal physiology in the lab and also in field work | |||
1.3 Fördjupade kunskaper i något/några tillämpade ämnen | x | x | UPG2 | Animal welfare, effect of pollutants and climate change will be presented and discussed in lectures and student assignments | |||
2 INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT | |||||||
2.1 Ingenjörsmässigt/vetenskapligt tänkande och problemlösning | x | UPG2 | A large part of the course requires the use of scientific literature to find information and analyze it in the context of their weekly assignment | ||||
2.2 Experimenterande och kunskapsbildning | x | UPG3 | Laboratory exercises will be used when relevant to the weekly topic | ||||
2.3 Systemtänkande | x | UPG4 | Physiology is, by definition, an integrative subject in which new knowledge is always put into the broad perspective of previous knowledge. Understanding the function of the body requires an integration of all parts and systems to see how they contribute to life | ||||
2.4 Individuella färdigheter och förhållningssätt | x | UPG1, UPG2, UPG3,UPG4 | Independence and critical thinking is required for the extensive amount of own work during the course. All their individual and group work is evaluated on a weekly basis. | ||||
2.5 Professionella färdigheter och förhållningssätt | x | UPG1, UPG2 | Oral presentation, Writing skills, Critical evaluation | ||||
3 FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH KOMMUNICERA | |||||||
3.1 Förmåga att arbeta i grupp | x | UPG2 | Regular group assignments | ||||
3.2 Förmåga att kommunicera | x | UPG2,UPG3 | Weekly oral presentations | ||||
3.3 Förmåga att kommunicera på främmande språk | x | x | UPG1, UPG2, UPG3,UPG4 | Course language is english | |||
4 PLANERING, UTVECKLING, REALISERING, DRIFT OCH AFFÄRSMÄSSIGT FÖRVERKLIGANDE AV TEKNISKA PRODUKTER, SYSTEM OCH TJÄNSTER MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | |||||||
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling | x | UPG1, UPG2, UPG3,UPG4 | The course emphasizes the effect of human interventions on animal adaptation, i.e. climate change, environmental pollution or stress | ||||
4.2 Företags och affärsmässiga villkor | |||||||
4.3 Att planera system | x | UPG2 | Planning the argumentation for the weekly Colloquium on specific problems | ||||
4.4 Att utveckla system | |||||||
4.5 Att realisera system | |||||||
4.6 Att ta i drift och använda | |||||||
5 PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | |||||||
5.1 Samhälleliga villkor | x | UPG1, UPG2, UPG3,UPG4 | The effect of climate change, environmental pollution and stress are evaluated in the context of animal function and extensively discussed | ||||
5.2 Ekonomiska villkor | |||||||
5.3 Att planera forsknings- och utvecklingsprojekt | x | UPG3 | The students need to plan the work according to the question they formulate | ||||
5.4 Att genomföra forsknings- och utvecklingsprojekt | x | UPG3 | The students carry out the work that is needed to answer the question in hand | ||||
5.5 Att rapportera och redovisa forsknings- och utvecklingsprojekt | x | UPG1, UPG2, UPG3,UPG4 | Not only the lab work but every weekly topic requires presentation in an oral or written form that is followed up later in the home exam |