IUAE-matris TETS32 Logistikanalys - verktyg och modeller - 2017

2017  TETS32  Logistikanalys - verktyg och modeller   I     U     A    EXAKOD   KOMMENTAR
1 MATEMATISKA, NATUR- OCH TEKNIKVETENSKAPLIGA KUNSKAPER  
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen        x  KTR1, UPG1  Viss matematikkunskap krävs för formler och beräkningar 
1.2 Kunskaper i teknikvetenskapliga ämnen        x     
1.3 Fördjupade kunskaper i något/några tillämpade ämnen     x     KTR1   
2 INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT  
2.1 Ingenjörsmässigt/vetenskapligt tänkande och problemlösning     x     KTR1, UPG1  Krav på struktur och väl underbyggda analyser i skriftliga redovisningar 
2.2 Experimenterande och kunskapsbildning             
2.3 Systemtänkande     x     KTR1, UPG1  Ett viktigt inslag i flera av kursens moment, tex helhetstänkande och totalkostnadstänkande. 
2.4 Individuella färdigheter och förhållningssätt        x  KTR1, UPG1  Förmåga att hantera stora mängder information 
2.5 Professionella färdigheter och förhållningssätt  x          Förmåga att hantera stora mängder information 
3 FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH KOMMUNICERA  
3.1 Förmåga att arbeta i grupp        x  UPG1  Grupparbeten är en viktig del av kursen 
3.2 Förmåga att kommunicera        x  UPG1  Grupparbeten är en viktig del av kursen 
3.3 Förmåga att kommunicera på främmande språk             
4 PLANERING, UTVECKLING, REALISERING, DRIFT OCH AFFÄRSMÄSSIGT FÖRVERKLIGANDE AV TEKNISKA PRODUKTER, SYSTEM OCH TJÄNSTER MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling  x          Diskuteras delvis på föreläsningar 
4.2 Företags och affärsmässiga villkor        x  UPG1  Finns med i case-uppgifter i kursen 
4.3 Att planera system  x          Många grundläggande verktyg och modeller gås igenom i kursen som i sin tur ligger till grund för sådana system. 
4.4 Att utveckla system  x          Många grundläggande verktyg och modeller gås igenom i kursen som i sin tur ligger till grund för sådana system. 
4.5 Att realisera system             
4.6 Att ta i drift och använda             
5 PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
5.1 Samhälleliga villkor             
5.2 Ekonomiska villkor             
5.3 Att planera forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.4 Att genomföra forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.5 Att rapportera och redovisa forsknings- och utvecklingsprojekt