IUAE-matris TDEI35 Strategisk ekonomistyrning: Modeller för en stärkt konkurrenskraft - 2016

2016  TDEI35  Strategisk ekonomistyrning: Modeller för en stärkt konkurrenskraft   I     U     A    EXAKOD   KOMMENTAR
1 MATEMATISKA, NATUR- OCH TEKNIKVETENSKAPLIGA KUNSKAPER  
1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen             
1.2 Kunskaper i teknikvetenskapliga ämnen     x     UPG2   
1.3 Fördjupade kunskaper i något/några tillämpade ämnen     x     UPG2   
2 INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT  
2.1 Ingenjörsmässigt/vetenskapligt tänkande och problemlösning     x     UPG2   
2.2 Experimenterande och kunskapsbildning     x     UPG2   
2.3 Systemtänkande     x     UPG2   
2.4 Individuella färdigheter och förhållningssätt             
2.5 Professionella färdigheter och förhållningssätt     x     UPG2   
3 FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH KOMMUNICERA  
3.1 Förmåga att arbeta i grupp        x  UPG2   
3.2 Förmåga att kommunicera     x     UPG2   
3.3 Förmåga att kommunicera på främmande språk             
4 PLANERING, UTVECKLING, REALISERING, DRIFT OCH AFFÄRSMÄSSIGT FÖRVERKLIGANDE AV TEKNISKA PRODUKTER, SYSTEM OCH TJÄNSTER MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling     x     KTR1, UPG2   
4.2 Företags och affärsmässiga villkor     x     KTR1, UPG2   
4.3 Att planera system     x     KTR1, UPG2   
4.4 Att utveckla system     x     KTR1, UPG2   
4.5 Att realisera system  x        KTR1, UPG2   
4.6 Att ta i drift och använda  x        KTR1, UPG2   
5 PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV  
5.1 Samhälleliga villkor     x     KTR1, UPG2   
5.2 Ekonomiska villkor     x     KTR1, UPG2   
5.3 Att planera forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.4 Att genomföra forsknings- och utvecklingsprojekt             
5.5 Att rapportera och redovisa forsknings- och utvecklingsprojekt