IUAE-matris TSEA26 Konstruktion av inbyggda DSP-processorer - 2017
| 2017 | TSEA26 | Konstruktion av inbyggda DSP-processorer | I | U | A | EXAKOD | KOMMENTAR |
| 1 MATEMATISKA, NATUR- OCH TEKNIKVETENSKAPLIGA KUNSKAPER | |||||||
| 1.1 Kunskaper i grundläggande matematiska och naturvetenskapliga ämnen | x | ||||||
| 1.2 Kunskaper i teknikvetenskapliga ämnen | x | x | TEN1,LAB1 | Kunskap om mikroprocessorer, DSP-algoritmer, VHDL eller Verilog (i, v, vi) | |||
| 1.3 Fördjupade kunskaper i något/några tillämpade ämnen | x | x | x | TEN1,LAB1 | Datorteknik, Digitalteknik (i-vi) | ||
| 2 INDIVIDUELLA OCH YRKESMÄSSIGA FÄRDIGHETER OCH FÖRHÅLLNINGSSÄTT | |||||||
| 2.1 Ingenjörsmässigt/vetenskapligt tänkande och problemlösning | x | x | TEN1,LAB1 | Problemidentifiering och -formulering, Modellering, (ii, iii) | |||
| 2.2 Experimenterande och kunskapsbildning | x | Experimentell metodik | |||||
| 2.3 Systemtänkande | x | x | TEN1 | Helhetstänkande, kompromisser och avvägningar i val av lösningar (ii-iv) | |||
| 2.4 Individuella färdigheter och förhållningssätt | x | x | TEN1,LAB1 | Kreativt tänkande (ii-iv) | |||
| 2.5 Professionella färdigheter och förhållningssätt | x | Att hålla sig a jour med professionens utveckling | |||||
| 3 FÖRMÅGA ATT ARBETA I GRUPP OCH KOMMUNICERA | |||||||
| 3.1 Förmåga att arbeta i grupp | x | Laborationer sker i 2-grupp | |||||
| 3.2 Förmåga att kommunicera | |||||||
| 3.3 Förmåga att kommunicera på främmande språk | x | Kursen ges på engelska | |||||
| 4 PLANERING, UTVECKLING, REALISERING, DRIFT OCH AFFÄRSMÄSSIGT FÖRVERKLIGANDE AV TEKNISKA PRODUKTER, SYSTEM OCH TJÄNSTER MED HÄNSYN TILL AFFÄRSMÄSSIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | |||||||
| 4.1 Samhälleliga villkor, inklusive ekonomiskt, socialt och ekologiskt hållbar utveckling | |||||||
| 4.2 Företags och affärsmässiga villkor | x | Teknikbaserat entrepenörskap | |||||
| 4.3 Att planera system | x | x | TEN1,LAB1 | Specificera, definiera och modellera system (ii-iv) | |||
| 4.4 Att utveckla system | x | x | TEN1,LAB1 | Konstruktionsprocessen, disciplinär konstruktion (ii-iv) | |||
| 4.5 Att realisera system | x | x | TEN1,LAB1 | Hårdvaru och mjukvaruimplementering, integration av mjuk och hårdvara, verifering (ii-vi) | |||
| 4.6 Att ta i drift och använda | |||||||
| 5 PLANERING, GENOMFÖRANDE OCH PRESENTATION AV FORSKNINGSPROJEKT MED HÄNSYN TILL VETENSKAPLIGA OCH SAMHÄLLELIGA BEHOV OCH KRAV | |||||||
| 5.1 Samhälleliga villkor | |||||||
| 5.2 Ekonomiska villkor | |||||||
| 5.3 Att planera forsknings- och utvecklingsprojekt | |||||||
| 5.4 Att genomföra forsknings- och utvecklingsprojekt | |||||||
| 5.5 Att rapportera och redovisa forsknings- och utvecklingsprojekt | |||||||